Marketing & Communicatie,
In de loop van de jaren heb ik op marketing en communicatie mijn ervaring opgedaan in een zeer breed spectrum van dit specialisme.Ontwikkeling en ontwerp van beurzen en de standbouw zelf, grafische vormgeving, ontwikkelen en begeleiden van trainingen en workshops om tot creatieve oplossingen te komen, voor bijvoorbeeld nieuwe producten. Ook het begeleiden van sociale projecten voor gemeenten met specifiek ouderen en jongeren problemen hebben een hoop bijgebracht op het gebied van communicatie vanuit een geheel andere gezichtspunt.
Om een boodschap over te brengen heb je aandacht nodig, die aandacht wil je van die groep waar je wat aan kwijt wilt, of dit nu een boodschap is of een product.
Te vaak blijft men hangen in wat men zelf mooi, aantrekkelijk en aansprekelijk vind, maar de doelgroep kan wel eens een heel ander beeld voor ogen hebben. Ik kan dit inzichtelijk maken door voor een deel mijn kennis en ervaring te gebruiken en als de budgetten het toelaten een marktonderzoek op te zetten. Er wordt dan binnen de doelgroep uitgezocht wat hun aanspreekt om de aandacht te trekken. Hierna kunt u uw boodschap gaan overbrengen.
De aandacht trek je vaak niet met de boodschap of product zelf!
Een veel gebruikte marketing tool op het moment is een zelfde product of dienst via meerdere manieren te verkopen. De auto industrie b.v. weet de zelfde modellen te verkopen onder meerdere merken. Telecom aanbieders bieden hetzelfde product aan onder een andere naam. Alles met een ander beeld en gevoel naar buiten toe, het spreekt jongeren aan of alleen de dames, stoere mannen of hoog opgeleiden. Door een andere verpakking en uitstraling wordt soms toch hetzelfde product door al deze doelgroepen als voor hen specifiek beschouwd.
Graag denk ik mee met de mogelijkheden voor u persoonlijke of voor uw organisatie belangrijke overkomen.
Blijf niet hangen bij uw beeld, verbeeld de wereld uw boodschap !
Bernard van Gellekom
Op February 25, 2011